Jak dbać o zdrowie dziecka?

Zdrowie dziecka to dla każdego rodzica kwestia najważniejsza na świecie. Organizm dziecka jest, zwłaszcza w pierwszych miesiącach życia, podatny na wszelkie infekcje i choroby. Jednak również starsze dzieci, szczególnie w okresie intensywnego wzrostu, mogą złapać różnego rodzaju infekcje. Warto wiedzieć, jak zadbać o zdrowie najmłodszego członka rodziny, oraz jak nauczyć go odpowiednich nawyków, które pomogą mu zachować dobre samopoczucie przez całe dalsze życie.

Jak dbać o zdrowie małego dziecka?

Małe dzieci są bardzo delikatne, a ich organizm narażony bywa na wiele niebezpieczeństw. Jest kilka szczepionek, które wymagane są dla dziecka w przeciągu pierwszych lat życia. Chronią one organizm przed najbardziej niebezpiecznymi chorobami, jednak istnieją również takie infekcje, które dziecko po prostu musi załapać, aby w naturalny sposób nabyć odporność. Pierwsze przeziębienie będzie w pewnością trudnym doświadczeniem zarówno dla dziecka, jak i rodzica, warto jednak nie panikować i po prostu pozwolić dziecku w bezpiecznych warunkach wyleczyć się z choroby.

W przypadku małych dzieci najważniejsza jest odpowiednia higiena, dieta oraz sen. Dieta powinna być różnorodna, jednak nie należy zbyt wcześnie włączać do posiłków wielu składników naraz.

Małe dzieci wymagają nieco więcej opieki i zaangażowania. Warto poszukać informacji w sieci – porady o zdrowiu dziecka na beebaby.pl są bogatym źródłem wiedzy. Dzięki poradom specjalistów, dbanie o zdrowie malucha stanie się dużo prostsze.

Zdrowie starszego dziecka i nastolatka – przede wszystkim dobre nawyki

Jeśli jesteś rodzicem, z pewnością wiesz, że dzieci rosną bardzo szybko. Z każdym rokiem zmienia się zapotrzebowanie dziecka na składniki odżywcze czy ruch, rozwijają się także więzi społeczne i potrzeby emocjonalne. Dziecko w wieku szkolnym będzie potrzebowało zróżnicowanej, energetycznej diety i sporo ruchu, zwłaszcza na świeżym powietrzu. W obecnych czasach, gdy bardzo często spędzamy każdą wolną chwilę przy komputerze, zorganizowanie dziecku aktywności poza domem wydaje się jeszcze bardziej istotne.

Nastolatkom należy podawać jeszcze bardziej różnorodne posiłki, warto tutaj zwrócić przede wszystkim uwagę na zapotrzebowanie organizmu na składniki, które budują mózg – są to witamina B czy niacyna. Dobrze jest więc uzupełnić dietę w składniki takie jak orzechy, oleje czy ryby.

Dobre nawyki żywieniowe zapewnią dziecku dobre zdrowie na wiele lat.

Zdrowie dziecka a higiena psychiczna

Bardzo dużo mówi się o zdrowiu, nieco mniej o psychice. Na szczęście dyskurs ten zmienia się, i coraz częściej znajdujemy w sieci wskazania, jak dbać o zdrowie psychiczne. Należy pamiętać, że przez cały okres dzieciństwa, a później nastoletni, człowiek nabywa umiejętności psychicznych, aby radzić sobie z różnego rodzaju przeciwnościami losu, w tym odporności na stres. Podstawowe potrzeby każdego człowieka, takie jak poczucie bezpieczeństwa, autonomii, rozwoju i bliskości z opiekunem powinny być zaspokojone w pierwszych larach życia dziecka, tak aby dobrze radziło sobie ono w przyszłości w relacjach z ludźmi i samym sobą. W wychowaniu dziecka warto więc postawić na prawdziwy dialog i zaufanie.

Recommended For You

About the Author: Magdalena Nowak

Dodaj komentarz