Jak wybrać piłkę rehabilitacyjną do siedzenia i ćwiczeń?

Piłka rehabilitacyjna, znana też jako piłka do ćwiczeń, to niepozorny produkt, który może skutecznie pomóc wzmocnić mięśnie grzbietu, sprawdza się także przy leczeniu problemów z kręgosłupem. Jej zastosowanie jest jednak znacznie szersze, wystarczy tylko wybrać odpowiedni model piłki. A jak to zrobić? Już podpowiadamy!  

Gdzie sprawdzi się piłka rehabilitacyjna?

Piłki rehabilitacyjne polecane przez fizjoterapeutów znajdą zastosowanie w wielu dziedzinach sportu i medycyny, coraz częściej kupowane są również do strefy relaksacyjnej w korporacjach i mniejszych biurach. Ponadto odpowiednio dobrana piłka rehabilitacyjna powinna znaleźć się w domowej siłowni, ponieważ świetnie sprawdza się w ogólnorozwojowym treningu. Ćwiczenia na takiej piłce poprawiają stabilizację i równowagę, a także znacząco podnoszą wytrzymałość mięśni. Piłki do ćwiczeń często wykorzystywane są na zajęciach fitness.

A jak wybrać właściwą piłkę rehabilitacyjną? Na jaki model warto się zdecydować?

Rodzaje piłek rehabilitacyjnych

Piłki do ćwiczeń różnią się głównie ze względu na zastosowanie. Według tego podziału wyróżnia się piłkę rehabilitacyjną do siedzenia, do ściskania czy z kolcami. Do codziennych ćwiczeń w domu czy do biura najlepiej wybrać piłkę do siedzenia, która pomaga utrzymać prawidłową postawę, wzmacnia mięśnie grzbietu i brzucha. Ciekawym modelem jest piłka rehabilitacyjna sensoryczna, czyli model z gumowymi kolcami, które pobudzają receptory dotykowe. Taka piłka może być stosowana w celu przywrócenia czucia, ale jest również wykorzystywana, aby poprawić krążenie, dotlenić organizm lub po prostu do masażu.

Jak wybrać piłkę rehabilitacyjną?

Bez względu na to, czy szukamy piłki do siedzenia, czy do ćwiczeń najważniejszy powinien być wybór odpowiedniego rozmiaru, w przeciwnym razie taka piłka rehabilitacyjna nie będzie skuteczna. Siedząc na dobrze dobranej piłce, kąt między udem a podudziem wynosi 90 stopni. W sieci można znaleźć też gotowe tabelki, w których znajduje się średnica piłki polecana do konkretnego wzrostu jej użytkowników.

Inne kwestie na jakie należy zwrócić uwagę, wybierając piłkę rehabilitacyjną to: grubość materiału, maksymalne obciążenie, certyfikaty i atesty, a także cena. Lepiej, jeśli piłka do ćwiczeń jest wykonana z grubszego materiału, który będzie wytrzymalszy niż cienka guma. Co do maksymalnego obciążenia, zwykle wynosi ono 200 kg, jednak mimo wszystko lepiej to wcześniej sprawdzić. Niezwykle ważne są także certyfikaty i atesty, do rehabilitacji najlepiej jest wybrać piłkę, która została zarejestrowana jako wyrób medyczny, dzięki czemu możemy mieć pewność, że prawidłowe korzystanie z niej będzie w pełni bezpieczne dla naszego zdrowia.  

Jak widać, piłka rehabilitacyjna może przynieść wiele korzyści zdrowotnych, a dodatkowo ćwiczenia z jej udziałem są świetnym sposobem na relaks i odreagowanie po ciężkim dniu pracy.

0 Comment

Leave a comment

shares