Zdrowe koktajle z owoców i warzyw

Kto chce zadbać o swe zdrowie, ten koniecznie powinien włączyć do swej diety te koktajle, które powstają z owoców oraz warzyw. Są one smacznym i wartościowym uzupełnieniem codziennego menu, a umiejętnie dobrane, mogą pomagać nam w walce z licznymi przypadłościami. Po jakie napoje owocowo-warzywne warto sięgać? Kto i po jakie koktajle powinien sięgać?

Wśród tych osób, które starają się utrzymać prawidłową masę ciała i zgrabną sylwetkę, wielkim powodzeniem cieszą się przepisy na koktajle dietetyczne. Są to napoje, które stanowią rewelacyjne źródło witamin oraz minerałów, a jednocześnie nie zawierają zbyt wiele kalorii. Dzięki nim można skuteczni się odchudzać, a jednocześnie nie narażać się na problemy związane z niedoborem witamin lub minerałów. Papaja, grejpfrut, kiwi – oto ważne składniki tych koktajli, które mają nas wspierać w walce o zgrabną sylwetkę.

Inną propozycją, z której można skorzystać, są te koktajle z owoców i warzyw, dzięki którym możemy się pozbyć z organizmu nadmiaru wody. W takim przypadku idealnym rozwiązaniem staną się przepisy na koktajle, w których prym będą wiodły te warzywa i owoce, które zawierają sporo potasu i wyróżniają się moczopędnymi właściwościami. Pomidor, ogórek, cukinia i seler – oto ważne składniki, z jakich można przygotować koktajl pomagający w walce z nadmiarem wody. Świetnym dodatkiem do takiego napoju może stać się napar, przygotowany z pokrzywy lub z zielonej herbaty. Dla tych, którzy prowadzą aktywny styl życia, cennym wsparciem staną się z kolei koktajle owocowo-warzywne, w których pojawia się mleko lub jogurt. W takich napojach rewelacyjnie sprawdzi się banan oraz awokado, cennym dodatkiem mogą się tu również stać suszone owoce.

Warto też pamiętać, iż sięganie po koktajle z owoców i warzyw to najlepsze rozwiązanie, którzy chcą oczyścić organizm ze szkodliwych toksyn. Idealnym pomysłem na detoks są zielone koktajle, które można przygotować zarówno na bazie wody, jak i mleka. W takich napojach mogą się sprawdzić różne owoce (np. jabłka), połączone z zielonymi warzywami: szpinakiem, jarmużem, rukolą lub natką pietruszki. Cennym dodatkiem do takich koktajli będzie też spirulina, po którą coraz chętniej sięgają miłośnicy zdrowej diety.

0 Comment

Leave a comment

shares