Jedzenie, które poprawia zdrowie i nastrój.

Ćwicz uważne jedzenie, aby zwiększyć satysfakcję. Za każdym razem, gdy gryziesz coś do jedzenia, spowalniaj żucie. Poświęć chwilę i rozkoszuj się smakiem. Spróbuj docenić każdy z różnych smaków i tekstur na swoim języku. Nazywa się to uważnym jedzeniem. Może pomóc ci czerpać więcej radości z jedzenia.

Uważne jedzenie może pomóc ci poczuć się szybciej najedzonym, przy jednoczesnym zmniejszaniu zjadanych ilości. Zwiększy również twoją satysfakcję z posiłku, który właśnie zjadłeś.
Spożywaj 5-6 porcji owoców i warzyw dziennie. Owoce i warzywa zawierają ważne witaminy, minerały i inne składniki odżywcze, które zapewnią ci zdrowie i radość. Dieta bogata w świeże produkty stanowi podstawę zdrowej diety.

Pojedyncza porcja warzyw wynosi 75 gramów. Jest to w przybliżeniu równe 4 łodygom szparagów, 2 średniej wielkości całych marchwi, 20 zielonych fasoli lub 16 małych różyczek brokułów.
Jedna porcja owoców to 150 gramów. Może to być 1 średniej wielkości jabłko, banan, 32 winogrona lub 1/8 melona

Wybierz produkty bogate w błonnik. Błonnik to świetny sposób na przyspieszenie pracy jelit, a także utrzymanie ich w zdrowiu. To z kolei może wpłynąć na twój nastrój i zdrowie psychiczne. Zamień białe, przetworzone ziarna na brązowe, pełne ziarna. Kobiety powinny jeść 25 gramów błonnika dziennie, a mężczyźni potrzebują 38 gramów dziennie. Poszukaj pokarmów bogatych w błonnik, takich jak: chleb pełnoziarnisty, brązowy ryż, makaron pełnoziarnisty, fasola, soczewica i inne rośliny strączkowe, warzywa takie jak brokuły, brukselka i karczochy lub owoce takie jak jagody i jabłka
Znajdź źródła kwasów tłuszczowych omega-3. Niedobór kwasów tłuszczowych Omega-3 może przyczyniać się do przedłużającego się złego samopoczucia. Kwasy tłuszczowe Omega-3 zapewniają szereg korzyści, między innymi wzmacniają serce. Staraj się spożywać co najmniej 1, 1 grama dziennie w przypadku kobiet i 1, 6 grama dla mężczyzn. Poszukaj pokarmów bogatych w kwasy Omega-3, takich jak: ryby, orzechy włoskie, tofu, szpinak, jarmuż i jajka.

Unikaj żywności przetworzonej i fast foodów.

Fast food może być łatwą opcją, ale może mieć negatywny wpływ zarówno na nastrój, jak i zdrowie. Przetworzona żywność ma często więcej kalorii, sód i niezdrowe tłuszcze. Gotuj własne jedzenie lub jedz świeże produkty, jeśli to możliwe.
Od czasu do czasu można delektować się smakołykami. Tylko nie rób z tego zwyczaju.
Zastąp niezdrowe składniki zdrowszymi wyborami. Jeśli masz ochotę na ulubiony posiłek, sprawdź, czy możesz wymienić niektóre składniki, aby uczynić go zdrowszym. Na przykład zastąp mieloną wołowinę mielonym indykiem lub kwaśną śmietaną jogurtem greckim.

W wypiekach, takich jak ciasteczka, masło lub margarynę można zastąpić musem jabłkowym i olejem rzepakowym. Użyj białej mąki owsianej lub pełnoziarnistej zamiast białej uniwersalnej mąki.
Zamiast jeść całe jajko, dlaczego nie ugotować białek ? Możesz zrobić omlety z białych jaj lub jajecznicę.
Zastąp mleko pełnotłuste mlekiem odtłuszczonym lub użyj produktu innego niż mleczny, takiego jak mleko migdałowe lub mleko sojowe.

0 Comment

Leave a comment

shares