Jaka dieta aby schudnąć? Deficyt kaloryczny czy dieta cud?

Diet odchudzających jest wiele, ale jak wiadomo, zdecydowana większość z nich może nie tylko nie pomóc w zrzuceniu zbędnych kilogramów, ale i wręcz zaszkodzić. Podejmując się wyzwania związanego z chudnięciem, należy dokładnie wszystko przeanalizować, w tym rodzaje diet, ich wymagania, właściwości oraz komu są one zalecane. Czy deficyt kaloryczny się tutaj sprawdzi?

Jaką dietę na odchudzanie wybrać?

Wybór diety odchudzającej nie jest łatwy, głównie ze względu na to, że obecnie wiele ich typów cieszy się dużą popularnością w mediach. Promuje się szybkie i efektowne odchudzanie, najczęściej nie biorąc pod uwagę indywidualnych kwestii zdrowotnych i potrzeb organizmu. Z tego też powodu wiele ich rodzajów może nie tylko nie pomóc, ale i zaszkodzić, jeżeli zacznie je stosować w sposób nierozważny. Odchudzać trzeba się z głową i mając odpowiednią wiedzę na temat odżywiania oraz potrzeb naszego własnego ciała.

Temat diety omawia blog Zdrowa Krowa, przedstawiając różne jej rodzaje, a przede wszystkim skupiając się na rozsądnym i zdrowym podejściu do tej kwestii. Odchudzanie będzie zależne od naszej obecnej sytuacji – nie zawsze konieczne jest stosowanie ścisłych restrykcji, a wystarczy wprowadzić odrobinę modyfikacji, by po pewnym czasie zauważyć efekty. Co ważne – zrzucanie wagi nie następuje i nie może następować od razu. To pewien proces, który trzeba przejść, by odbyło się to w sposób kontrolowany i zdrowy.

Jaka powinna być dieta odchudzająca?

Wbrew temu, co wielu sądzi, odchudzanie nie oznacza, że powinniśmy jeść po prostu mniej – liczy się nie tylko ilość spożywanych posiłków, ale i ich jakość. Ważne jest więc, by dieta na zrzucenie wagi była różnorodna, zbilansowana oraz bogata w najważniejsze składniki odżywcze. Należy pamiętać, by sięgać po produkty pełnowartościowe, z dużą ilością witamin i mikroelementów. Ostatnio dużą popularnością wśród wielu osób cieszy się temat deficytu kalorycznego, jako doskonałego sposobu na zrzucenie wagi. Warto przyjrzeć się temu bliżej.

Czym jest deficyt kaloryczny i na czym polega?

Deficyt kojarzy nam się z jednym – z ujemnym wynikiem. Mniej więcej na tym właśnie polega ten rodzaj diety, czyli na zminimalizowaniu dostarczanych do organizmu kalorii, czyli po prostu jedzeniu mniejszej ilości posiłków. Za tym kryje się oczywiście znacznie więcej, ponieważ chodzi o to, że ciało znajduje się w ujemnym bilansie kalorycznym, czyli spala więcej kalorii, niż ich przyjmuje. Aby jednak prawidłowo skorzystać z tej diety, konieczne jest indywidualne obliczenie potrzeb energetycznych, w czym pomóc mogą kalkulatory kalorii. Dla przeciętnego człowieka deficyt ten wynosi 500 kalorii i jest wystarczający do utraty wagi, bez negatywnych skutków, spadków energii i wzmożonego głodu.

Dieta cud?

Oczywiście typów diet jest znacznie więcej i co chwile opracowywane są nowe, trzeba jednak do nich podchodzić z pewną dozą dystansu i ostrożności. Czasy „diety cud” już dawno minęły i miejmy nadzieje, że nie wrócą. Odchudzanie to długotrwały proces, który musi być dostosowany do indywidualnych potrzeb, aby w ten sposób wszystko przebiegało sprawnie i zdrowo. Dążenie do szybkiego zrzucania wagi nie jest pożądane, ponieważ może wywołać efekt jojo, czyli po pewnym czasie utracone kilogramy wrócą, a nawet pojawią się dodatkowe.

Nie można też zapomnieć o innej istotnej kwestii, która jest bezpośrednio powiązana z tematem diety, czyli aktywnością fizyczną. Jeżeli chce się, aby zrzucanie wagi przebiegało prawidłowo, konieczny jest także ruch, który ten proces wspomoże i dodatkowo zapewni nam też dobre wyrzeźbienie sylwetki. Skupianie się na diecie przy jednoczesnym pomijaniu aktywności fizycznej, jest bardzo często popełnianym błędem.

Recommended For You

About the Author: Magdalena Nowak

Dodaj komentarz