Zestaw ćwiczeń na szczupłą sylwetkę.

Problemy z nadwagą dotykają coraz więcej osób. Nieregularny tryb żywienia, brak ruchu, ciągły pośpiech, stres oraz wiele innych czynników decyduje o otyłej sylwetce. Poświęcenie czterdziestu minut na aktywny wysiłek i przygotowanie regularnych posiłków zmieni twoją sylwetkę w kilka tygodni. Zestaw ćwiczeń na szczupłą sylwetkę wykonywany cztery razy w tygodniu pomoże zgubić ci zbędne kilogramy, poprawi kondycję organizmu, przyspieszy procesy przemiany materii oraz wywinduje w górę dobre samopoczucie.

Pierwszymi ćwiczeniami, jakie należy wykonać, są nazywane rozgrzewką. Mięśnie, które nie pracowały przez długi okres, są podatne na urazy i kontuzję. Dobrą formą rozgrzewki jest spacer w szybkim tempie lub stacjonarnie chód w miejscu. Podczas chodzenia pracują niemal wszystkie mięśnie, a spacer w szybkim tempie przygotuje organizm na przyspieszenie procesów metabolicznych.

Po rozgrzewce ważne jest, aby wykonywać ćwiczenia dynamiczne i statyczne na przemian. Zmiany tempa i intensywności ćwiczeń utrzymają metabolizm na wyższym poziomie. Pierwszą serię ćwiczeń powinny stanowić pajacyki. Niepozorne ćwiczenie przyspieszy oddech i wymusi pracę mięśni nóg, brzucha, pleców i rąk. Drugim ćwiczeniem mogą być przysiady klasyczne lub kolarskie. Przysiady kolarskie charakteryzują się tym, że wykonywane są wolną z podpartymi piętami na wysokiej desce lub niskim schodku. Przysiady kolarskie wzmacniają szczególnie mięśnie ud.

Po treningu nóg należy zmienić partię mięśni na plecy i buch. Klasyczne skłony, czyli brzuszki wymuszą pracę mięśni brzucha. Po dwóch minutach odpoczynku przechodzimy do ćwiczenia dynamicznego, czyli skipu. Bieg dynamiczny w miejscu w maksymalnym tempie przez trzydzieści sekund może nawet przytkać oddech. Powtórzenie ćwiczenia trzy razy spowoduje maksymalne przyspieszenie bicia serca i samego metabolizmu.

Po chwili na złapanie oddechu można poćwiczyć ręce. Jeśli nie masz hantli, to wystarczą klasyczne pompki, a dla bardziej zaawansowanych mogą być one wykonywane z nogami podpartymi na krześle. Bardzo ważne jest, aby ćwiczenia były robione w miarę dynamicznie, przecież celem jest zrzucanie kilogramów, a nie budowanie masy.
Omawiany zestaw ćwiczeń nie służy budowaniu masy mięśniowej, a schudnięciu, inaczej mówiąc, jest to redukcja tkanki tłuszczowej. Ćwiczenia na masę wykonuje się z dużymi ciężarami, powoli i po zredukowaniu tkanki tłuszczowej.

0 Comment

Leave a comment

shares